Jooga & Pilates

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen (1880-1967) kehittämä nerokas kehonhuoltomenetelmä, jossa harjoitellaan koko kehon tukilihaksia, sekä lisätään liikkuvuutta kiristäviin lihasryhmiin. Pääpaino harjoittelussa on virheellisten liikekaavojen korjaus, sekä keskivartalon tukilihaksiston vahvistus. Tarkoituksena saavuttaa hyvin linjattu, ryhdikäs ja mahdollisimman taloudellisesti toimiva keho. Pilatesharjoittelulla pystymme ennaltaehkäisemään, sekä myös parantamaan monia tuki- ja liikuntaelinsairauksia.

Harjoittelu on rauhallista ja tutkivaa, joka sopii ihan kaikille. Nauti pilatesharjoituksen vaikutuksista pitkään harjoituksen jälkeen.

Tarkista ohjaajalta, että löydät tasollesi sopivan tunnin.

Pilatesta laitteilla

JennyStudiolla on yksi Balanced Bodyn Allegro Reformeri, sekä kaksi Springboardia. Yksilöpilatestunneilla on mahdollista hyödyntää Reformerin ja Springboardien lisäksi myös pienvälineitä, kuten palloja, rullaa, rengasta, kuminauhoja, painoja yms. Laitteet ja välineet autavat hahmottamaan liikkeiden suuntaa ja aktivoimaan juuri oikeita lihaksia.

Yksilötunneilla teemme kokonaisvaltaisen kartoituksen tilanteestasi ja keskitymme löytämään lihaksiston oikean aktivoitumisjärjestyksen, sekä ideaalin voimantuoton.

Jooga

Joogan juuret ovat Intiassa, se on tuhansia vuosia vanha kehon- ja mielenhoito menetelmä. Joogassa käytämme erilaisia liikkeitä, liikkeen ja hengityksen yhdistämistä, hengitysharjoituksia, meditaatiota, mantroja, sekä erilaisia puhdistamis-harjoituksia. Tavoitteena joogassa on rauhoittaa mieltä, parantaa kehotietoisuuttamme, sekä aktivoida tai rauhoittaa hermostoamme. Joogan avulla voimme myös helpottaa kehon kiputiloja ja saavuttaa tasapainoisesti toimivan kehon, sekä läsnä olevan mielen.

Jooga lisää kykyä keskittyä, olla läsnä tässä hetkessä, sekä kykyä iloita elämästä. Joogaharjoitukset tehdään aina lempeydellä oman kehon viestejä kunnioittaen.

Joogaterapia

Joogaterapia on joogaa yksilöterapiana. Joogaterapiassa asiakas huomioidaan kokonaisuutena kaikilla eri tasoilla. Joogaterapiaa käytetään tuki- ja liikuntaelinsairauksien, hangityssairauksien, mielen sairauksien, sekä neurologisten sairauksien tukihoitona, sekä ennaltaehkäisynä.

Ensimmäisellä kerralla kartoitamme yhdessä asiakkaan tilan ja terapeutti suunnittelee asiakkaalle kotiharjoitusohjelman, joka saattaa koostua erilaisista liikkeistä, asennoista, hengitysharjoituksista, keskittymis- tai rentoutumisharjoituksista, elämäntapamuutoksista, ruokavaliovinkeistä tai mantrasta. Ensimmäiseen kertaan käytetään tilanteesta riippuen 60-90min.

Ensimmäisen kerran jälkeen asiakas jatkaa kotiharjoitusohjelmaa itsenäisesti. Tapaamisia on yleensä noin 2-3. Joogaterapiassa asiakkaan tulee olle itse motivoitunut käyttämään joogaa hyvinvointinsa parantamiseen tai ylläpitoon.

Joogaterapiaan voi tulla myös hakemaan vinkkejä terveyttä edistäviin elämätapoihin.

Äitiysjooga

Raskaus on oivallinen vaihe aloittaa joogaharjoitus. Jooga valmistaa kehoa ja mieltä synnytykseen. Harjoituksessa saat keinoja luonnomukaiseen kivunlievitykseen. Harjoitukset ovat todella lempeitä ja painottavat oman kehon viestien kuuntelua hyvin vahvasti.

Vauva-vanhempi-tunnit

Vauva-vanhempi-tunneilla elvytetään vauva-arjen väsyttämää kehoa ja mieltä. Äitien kanssa harjoitukset keskittyvät synnytyksestä toipumiseen, keskivartalon tuen, sekä lantionpohjan seudun vahvistamiseen. Myös isit ovat tervetulleita vahvistamaan ja vetreyttämään kehoa. Harjoitukset kohdistuvat ennen kaikkea vanhemmille, mutta vauvat pääsevät toki harjoitukseen mukaan, kun eivät viihdy omillaan.

Ilmoittaudu